vrijdag 16 juni 2017

Donkerblauw

Na het shirtendebacle van twee jaar geleden en de zwangerschap van vorig jaar, was ik nodig toe aan wat shirts en dus aan bandwerk. 
Ik liet de blauwe klossen op de overlock staan en naaide drie shirts in één keer. 
Twee daarvan lagen al een hele poos geknipt klaar, dus de UFO- bak is ook weer leger. 






Ik naaide de Bethioua van Elle Puls, een snel te maken shirt/sweater met een leuke pasvorm. 
Ik gebruikte een licht stofje dat ik jaren geleden eens kocht in een stoffenwinkel in Dedemsvaart. 
De kwaliteit is niet super, maar het was dan ook een proefversie van dit patroon. 
Het shirt valt comfortabel ruim.
Ik ga deze zeker ook eens in sweaterstof maken om te kijken hoe het 
dan valt. 




De ronde naad in het achterpand als opvallend detail.
De mouwen vallen wel erg lang, ik liet het boord weg en zoomde de mouwen om met de tweelingnaald. 




De high-low zoom is ook erg leuk. 
Ik draag in het vervolg een donker hemdje onder het shirt, al schijnt het in werkelijkheid wel minder door dan op de foto.






Het tweede shirt is de Odette uit de laatste La Maison Victor. 
Ook hier een dun stofje, een coupon van de Utrechtse lapjesmarkt. 







Als laatste naaide ik een top uit Burda 12/2004. 
Deze is vooral bedoeld om ergens onder te dragen en zal dus eerder voor de winter dan voor de zomer zijn.

Er komen nog meer shirts, maar voor nu kunnen we even vooruit!

1 opmerking:

  1. Heel mooi allemaal. Het patroon van die Bethioua sweater ligt hier ook nog ergens. Ik ga je tip van de mouwen onthouden, handig om te weten.

    BeantwoordenVerwijderen