zondag 30 april 2017

Mitch sweater LMV

De sweaters uit LMV zijn een succes en worden veel gemaakt. 
De pasvorm is mooi en de sweaters vallen goed op maat. 
De Leather Sweater maakt ik al enkele keren, nu was het tijd voor de Mitch Sweater.  







De stof is sweaterstof van Sarah Watson met de naam 'Woodland Oak'. 
Ik besteedde wat extra aandacht aan de afwerking van de sweater, dat geeft voldoening bij dit relatief eenvoudige project. 





Met deze lage temperaturen komt de sweater nog wel van pas. 
Maar ik zou het ook niet erg vinden om hem een paar maanden op te bergen ;-)




5 opmerkingen:

  1. heel erg mooi en wat een fijne afwerking, hoe heb je de afwerking precies aangepakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij het aanzetten van de halsboord lock/naai ik een extra strookje boordstof mee. Dat strookje vouw ik om de naad en stik ik vast op het achterpand met de labels ertussen. Ik stik dan van mouwnaad tot mouwnaad. Achterop zie je dus een enkel stiksel onder de boord, zoals je bij gekochte shirts ook vaak ziet.

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke trui! Die afwerking van het biesje in de hals, dat ziet er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen