dinsdag 4 maart 2014

Verjaardagsblouse

Zij maakte in het verleden prachtige schilderijen van de twee oudsten. Toen ze een l´art pour l´art project startte, wist ik het wel: een schilderij van de jongste voor een aantal naaisels van mij. We wachten nog even met het schilderij, de oudsten waren een maand of negen toen ze poseerden. Maar zo heb ik ook nog even de tijd om de collectie compleet te maken.



Deze maakte zij.

Dit maakte ik: een blouse met retro astronauten van Michael Miller.




Het patroon is het Vinkenhemd uit het eerste tijdschrift van La Maison Victor. Ik heb het borstzakje wat aangepast en paspel toegevoegd, verder heb ik het patroon gevolgd. Ik ben erg tevreden over de vorm van de kraag en de mooie afwerking van de blouse (beleg aan de bovenpas van het achterpand en de hoekjes in de zijnaden).




Ook heb ik weer een nieuwe manier van mouwsplitten maken geleerd.




De maatvoering klopt mijns inziens niet helemaal, ik maakte maat 98 voor de neef die maat 86 draagt. Wat betreft de pasvorm valt het bovenste deel iets smaller dan het onderste deel. Maar het hemdje paste onze neef perfect, pfiew...

     

Happy birthday, lieve Samuel!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten