vrijdag 2 november 2012

Omslagdoek baby knippie

Ik beken: ik ben een ster in projecten beginnen en vervolgens niet afmaken. Nu heb ik met mezelf afgesproken dat ik eerst twee projecten afmaak, voordat ik weer iets nieuws begin. Voordeel is wel dat je snel aan de slag kan, je hoeft niet meer te knippen, uit te raderen en door te slaan, dat is meestal al gebeurd. Dit is de eerste UFO (UnFinished Object): een omslagdoek. De planning was dat ik er twee zou maken, een blauwe en een rose. De blauwe met sterren is afgekomen en gebruikt door zoon en neef. De rose bleef in een hoek liggen toen we wisten dat er geen meisje in de familie zou komen. Maar het blijft een mooi cadeau en ik vond het toch wel heel leuk om af te maken. Het patroon komt uit de Knippie, winter 2008. De stof is een stevige katoen, de voering een zomerfleece.





4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie doek! De buitenstof heb ik hier nog in het blauw liggen.
    Heb je nirmaal biaisband gebruikt? Het zit er keurig omheen! Zelf gebruikte ik elatisch band (ivm de kleur), maar heel tevreden ben ik niet met het resultaat.

    Wat is de volgende UFO?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Mama C,
      Ik heb normaal biaisband gebruikt. Ik rijg het altijd vrij secuur als ik het dubbel ga stikken, want uiteindelijk kost mij dat het minste werk (moest nog wel twee stukjes uithalen omdat het er aan de achterkant langs was gegaan). Heb sinds kort ook een biaisbandvoet, maar dat durfde ik nog niet aan. Nog even oefenen.... Volgende UFO's zijn een blouse mt 104 en een rokje waar band en voering nog op moeten ;-)

      Verwijderen
  2. Hallo Hanneke,

    Al goed dat je hebt doorgezet om het af te werken, ziet er zo zacht en schattig uit, en inderdaad toch een mooi kraamcadeau hé.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen